Nightmares

Hejhej bloggen, jag va inte i skolan idag. KUnde inte sova inatt pågrund av en grov magvärk som inte ville gå över. Men när jag tillslut somnade hade jag värsta mardrömmen. Det är som vanligt svårt att berätta drömmar i ord men den här drömmen har verkligen fastnat på mitt huvud. Speciellt en av bilderna som har bränt sig fast i min hjärna.

Det började typ med att jag var med i drömmen, och var på nåt ställe ute i skogen. Eller inte skogen men typ landet. Något kollo eller något för det var ett stort hus, en stor trädgård och massa barn och ungdomar samt några vuxna. Över gatan fanns det ett annat hus men där bodde en privatfamilj. Familjen var en mamma en pappa en dotter i min ålder, en familj som jag känner igen från mina tidigare år när jag bodde hos mamma. Det enda som skiljde sig från då var att de nu hade en ny bebis.
De skulle ha ett sånthär disco på kollot, som är tradition på alla kollon. Men jag ville inte gå för jag visste, jag vet inte hur, att själva byggnaden skulle börja brinna och hela skiten skulle brinna ner. Så jag gick till familjen över gatan den dagen, även om jag skulle få skit, det är ju ändå bättre än att brinna upp. Så jag stannade där under dagen, lekte lite med bebisen och så. Och när discot hade hållt på ett tag så började branden, och den spred sig snabbt. Brandkår tillkallades men den kom inte fram i tid.

Efter det så vet jag inte riktigt vad som hände, men jag kom tillbaka till samma plats, fast några år senare. Fast denna gång var det inte jag utan jag följde en flicka, hon var mellan 14-16. Byggnaden var inte densamma men den låg på samma plats. Den såg väldigt liten ut. Det var ungefär samma verksamhet såg det ut som. Men det såg väldigt instängt ut, själva byggnaden alltså. Det är några vuxna som arbetar med något på gården. Eller inte vuxna, vad kan dom vara, 18-20.. Men det är inte så viktigt, flickan är inomhus och sitter och tittar ut genom ett fönster. Helheten ser inte så "förbjuden" ut men det är något som är fel. Tillslut går det upp för mig att de är fångar. De får inte lämna byggnaden. Förutom de som jobbar på gården, men det är så långt som de kommer. Varför vet jag inte, de ser inte ut som brottslingar. Det konstigaste är nog att det inte finns några säkerhetsstängsel eller något.

Flickan, som satt och tittade ut genom fönstret ser ett sätt att ta sig ut ur byggnaden och försker och lyckas. Hon såringer och gömmer sig bakom ett träd. Någon skvallrar för vakterna och de ställer sig utanför entrén och försöker skjuta på henne. Men de springer inte efter henne. Flickan visste att de skulle försöka skjuta henne och det var därför hon gömde sig bakom ett träd. Hon ser ett annat stort träd hon skulle kunna gömma sig bakom, hon kollar på vakterna, tar en chans och springer. Även fast hon är lika smal som en pinne med bara smutsiga trasor på sig och ser så klen ut så är hon galet snabb. Hon lyckas springa till skogen och ta sig ut från fångenskapen. Hon är den första som lyckats fly. Hon tar sig till en liten stad, inte så långt ifrån "anstalten" eller vad man ska säga. Hon kommer till en stor parkering där det står en tom, mörk buss. Men chauffören sitter vid ratten och läser eller äter eller någonting. Kvinnan vid ratten får en chock när hon ser flickan, hon är så undernärd och hennes kläder är inget att skryta med, fryser hon inte? Hon ser så sjukt rädd ut så att det inte är sant. Kvinnan rusar ut ur bussen och fram till flickan som ryggar tillbaka, hon hade helt tappat hoppet om godhet hos människor. Tillslut inser flickan att kvinnan inte vill henne något ont och att hon bara vill hjälpa henne. Så kvinnan tar henne därifrån så fort som möjligt och hem till henne. Flickan berättar vad hon har råkat ut för och kvinnan blir chockad och förvånad att folk kan utsätta andra människor för sådan grymhet.

Nu kommer vi till den delen som förvånade mig mest, flickan har övertalat kvinnan att köra tillbaka henne till platsen och hämta hennes 3 närmaste vänner. Efter många om och men går kvinnan med på det, så de tar hennes personbil och kör dit. De kör förbi byggnaden och kör efter en tegelmur typ, sen är det typ en port i tegelmuren då säger flickan att de ska köra in där. Kvinnan förbjuder flickan att lämna bilen och går och öppnar porten, sen kör de in genom en lång och smal tunnel, sen kom det en till port och kvinnan gick och öppnade den. De kom in på bakgården som var omringat av denna tegelmur, och då såg man att huset verkligen var enormt stort! Hela bakgården var asfalterad, inte en enda gräsplätt såg man. Det var tomt på folk på gården, nästan iallfall. FLickan såg två av hennes tre kompisar hon ville hämta. Dm skyndade sig till bilen och hoppade in. Sen körde kvinnan ner för en backe som slingrade sig längs med huset. Huser var ganska högt byggt så fönstrerna satt ganska högt upp. Med en blick på fönsterna utbrast flickan;
- Åh, nej det har börjat igen..
- Vad har börjat? sa kvinnan.
(här kommer bilden som har bränt fast i min hjärna)
Då pekade flickan mot fönsterna ovanför dem. Kvinnan tvärstannade bilen och kollade upp, hon såg massor och massor med människor ihop pressade mot fönstren.
- Rummen är lika stora som utsymmet i denhär bilen. Där pressar de in oss så många de kan och så låter de oss vara där i några dagar sen släpper de ut oss. Många överlever inte, resten släpps ut och får leva här som vanligt, tills det är dags igen..

Kvinnan fick panik, de måste därifrån! Men en av flickans vänner gick ut ur bilen och ville hitta den fjärde av dem. Flickan vädjade till honom att inte lämna bilen, det är säkert försent hon är nog i rummen redan, menade hon. Men pojken lämnade bilen endå. Han hittade vännen, och var påväg tillbaka till bilen när vakterna kom. Barnen sprang mot bilen men de han inte, de blev nerskjutna. Kvinnan försökte köra därifrån, men utvägen var blockerad av vakter och de hade inget annat val än att stanna. Flickan, hennes vän blev tillfångatagna igen och även kvinnan fick leva där i resten av sitt liv. Flickan fick leva med skulden att det var hennes fel att kvinnan, som var oskyldig och bara ville hjälpa till, fick leva resten av sitt liv i ett helvete.

Okej, det låter som värsta filmen men asså det va dehär jag drömde. Jag kommer bli jävligt förvånad om ni orkar läsa igenom allt haha!

Peace

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0